Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Δυό λόγια για το Μίκη Θεοδωράκη


«Μας έμαθε τον θρήνο και την εξέγερση… » 
Πώς αντιλαμβάνεται τον Μίκη ένας σύγχρονος τραγουδοποιός; Ζητήσαμε από τον Χανιώτη Λεωνίδα Μαριδάκη να αποτυπώσει τις σκέψεις του:
«Πόση μουσική άραγε χωράει από τον “Επιτάφιο” και τους “Λιποτάκτες” μέχρι “Τα λυρικά” και το “Διόνυσο”; Πολλή μουσική, πολλή ζωή. Οταν ήμουν φαντάρος κάποιες από τις κασέτες που είχα λιώσει ακούγοντας, στην σκοπιά, ήταν με δικά του τραγούδια. Οταν μου ζητήθηκε να γράψω δύο λόγια για τον Μίκη Θεοδωράκη, σκέφτηκα αμέσως πως είναι πολύ δύσκολο να γράψει κάποιος μόνο δύο λόγια για τον Μίκη Θεοδωράκη. Θα το προσπαθήσω. Μέσα μου τον έχω συνδέσει πολύ με την σκληράδα και την μεγαλοσύνη της Κρήτης. Ακούγοντας την μουσική του -κυρίως τις πρώτες εκτελέσεις- έχω μια αίσθηση πως βρίσκεται παντού. Στο άρωμα του βασιλικού και το ατένισμα του αρχιπελάγους. Στα μικρά και τα μεγάλα. Νομίζω επηρέασε πολύ με τον τρόπο του την ενηλικίωση της νεοελληνικής μας πραγματικότητας. Ο Μίκης Θοδωράκης μας έμαθε τη μεγάλη κλίμακα των πραγμάτων, μας έμαθε τον θρήνο και την εξέγερση. Και ενώ έχει γράψει χιλιόμετρα μουσικής όλα αυτά τα “κουβαλάει” και από μόνο του το κάθε μοτίβο του. Από μικρός όταν τραγουδούσα και έπαιζα τη μουσική του, μου έφτανε μια μουσική φράση για να διατρέξω εποχές και συναισθήματα, κοινωνικούς αγώνες και μεγάλους έρωτες, να νιώσω την οικουμενικότητα της μικροσκοπικής χώρας μου. Και τον ευχαριστώ για αυτό».

Χανιώτικα Νέα 
 4 Ιουνίου 2016

Read more: http://www.haniotika-nea.gr/ston-asterismo-tou-ouranomiki/#ixzz4AjuXgAyb 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου